+48 22 39 29 000 wynajem@podnosimy.pl

Nowy żuraw Liebherr – wysięgnik teleskopowy 75 metrów!

„Długi, mocny i wszechstronny” – w ten sposób firma Liebherr przedstawia swojego nowego żurawia LTM 1230-5.1. Najważniejsze cechy tego modelu to długość i udźwig teleskopowego wysięgnika. Dotychczas to jego poprzednik, model LTM 1200-5.1, w tej klasie dźwigów miał najdłuższy wysięgnik teleskopowy (72 m). Wysięgnik 230-tonowego LTM 1230-5.1 został zwiększony o dodatkowe 3 metry – do 75 metrów. Jego autem jest także większy o 20 procent udźwig. Zastosowane rozwiązania sprawiają, że operatorzy dźwigów mogą korzystać z urządzenia bezpiecznie i wydajnie.

Długi, mocny, zmienny system wysięgnika

Firma Liebherr dążyła do tego, aby zwiększyć zarówno długość wysięgnika, jak i jego maksymalny udźwig. LTM 1230-5.1 został wyposażony w długi wysięgnik teleskopowy. Maszyna ta wyznacza nowe standardy w kwestii udźwigu. Maksymalna wysokość haka została zwiększona do 111 metrów. Model ten świetnie spisuje się podczas pracy na pochyłościach oraz dużych wysokościach, dla przykładu podczas wznoszenia żurawi wieżowych lub też podczas prac konserwacyjnych turbin wiatrowych.

Składany wysięgnik o długości od 11,5 do 22 metrów można zamontować pod kątem 0 stopni, 20 stopni lub 40 stopni. Dodatkowo wysięgnik może zostać wyposażony w system regulacji hydraulicznej. Teleskopowym przedłużeniem wysięgnika mogą być maksymalnie trzy proste 7-metrowe sekcje kratowe.

LTM 1230-5.1 umożliwia zamontowanie 43-metrowego wysięgnika za pomocą adaptera TF, sekcji reduktora oraz głowicy. W tym celu wykorzystywane są moduły kratowe. Hydrauliczna regulacja pozwala na sterowanie w zakresie od 0 do 45 stopni. Model ten może być wykorzystywany jako wysięgnik pomocniczy typu wychylnego. Mocny wysięgnik o długości do 39 metrów doskonale spisuje się podczas pracy na stronnych zboczach i innych pochyłościach. Maksymalny udźwig LTM 1230-5.1 wynosi 72 tony.

Pierwszy dźwig mobilny z funkcją VarioBallast

LTM 1230-5.1 firmy Liebherr został wyposażony w wielokrotnie nagradzaną technologię VarioBallast. Żuraw posiada asymetryczną podstawę nośną o szerokości 7,4 metra z przodu oraz 8,1 metra z tyłu. Dzięki VarioBallast możliwe jest regulowanie balastu w zakresie od 4,8 do 5,7 metra. Takie rozwiązanie pozwoliło znacznie zwiększyć udźwig przy dużych promieniach.

Ulepszona technologia napędu

Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny wbudowany w podwozie rozwija moc 400 kW/544 kM przy momencie obrotowym 2516 Nm. Dzięki temu LTM 1230-5.1jest odpowiednio mocny i sprawdza się podczas wykonywania nawet wymagających zadań. Silnik żurawia jest zgodny ze standardem emisji spalin Stage V.

LTM 1230-5.1 marki Liebherr wyposażony został także w 12-biegową skrzynię biegów ZF TraXon. Skrzynia biegów oferuje nowe funkcje, z których może skorzystać operator żurawia. Tryb ECOmode obniża prędkość obrotową silnika, dzięki czemu maszyna pracuje znacznie ciszej. Tryb ten zmniejsza również zużycie paliwa. Napęd pompy zostaje odłączony automatycznie, gdy maszyna pozostaje na biegu jałowym. Jego ponowne uruchomienie dzięki wykorzystaniu inteligentnego sterownika trwa chwilę. Możliwość szybkiej zmiany biegów zwiększa zakres zastosowań w terenie. Dodatkowo funkcja „Hill Holder” po aktywowaniu ułatwia ruszanie pod górę.

Podsumowując, LTM 1230-5.1 to żuraw, który:
– zwiększa wydajność pracy na dużych wysokościach,
– doskonale sprawdza się podczas wznoszenia dźwigów wieżowych,
– dzięki technologii VarioBallast łączy wysokie udźwigi z dużymi promieniami,
– świetnie radzi sobie podczas pracy na pochyłościach,
– dzięki zastosowanym rozwiązaniom jest urządzeniem funkcjonalnym (np. tryb ECOmode, funkcja Hill Holder).

Biorąc pod uwagę powyższe informacje można stwierdzić, że usługi dźwigowe realizowane przy pomocy nowego żurawia, będą dużo sprawniejsze i bezpieczniejsze. Nasza firma od lat korzysta z żurawi marki Liebherr, którą uważamy za jedną z najbardziej godnych zaufania. Zapraszamy do korzystania z żurawi Liebherr dostępnych w naszej ofercie.

Żuraw Liebherr

Copyright © by 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone!

projekt i wykonanie:

Top